Ismo Leikolan tarinan kertova ISMO – MAAILMAN HAUSKIN ULKOPUOLINEN elokuvateattereissa marraskuussa

28 kesäkuuta 2024

tekijänoikeus: Shafik Kadi © ICS Nordic 2024

”Miten se on mahdollista, että ujo, ulkopuolinen suomalainen on Amerikassa tekemässä tätä?” kysyy Ismo elokuvassa itsekin. ISMO – Maailman hauskin ulkopuolinen avaa Ismon matkan lapsuudesta nykyhetkeen ja paljastaa katsojalle, miten Ismosta tuli Suomen menestynein stand up -esiintyjä ja ympäri maailmaa saleja loppuunmyyvä supertähti.

ISMO - Maailman hauskin ulkopuolinen on elokuvaversio sanonnasta "vaikeuksien kautta voittoon". Jyväskylässä varttunut Ismo Leikola on vilkkaalla mielikuvituksella varustettu ujo poika, jolla on vaikeuksia kuulua joukkoon. Parikymppisenä opiskelijana hän törmää Suomessa uuteen ilmaisumuotoon, stand up -komediaan, joka sopii hänelle täydellisesti. Ismo nousee nopeasti Suomen menestyneimmäksi stand up -esiintyjäksi, mutta se ei hänelle riitä. Ismo päättää lähteä luomaan uraa Yhdysvaltoihin, maailman tunnetuimpien koomikkojen kotimaahan.

Elokuvassa nähdään useita stand up -komedian maailmantähtiä, kuten Jay Leno ja Gabriel ”Fluffy” Iglesias.

Ismon suosio ja komedian merkitys yllätti kuvausmatkoilla täysin! New Yorkin loppuunmyydyssä konserttisalissa hän saa yleisön taputtamaan seisaaltaan. Kadulla ihmiset pysäyttävät juttelemaan, kuinka Ismon jutut osuvat ja uppoavat. Ismon komedia on kuin salainen peili amerikkalaisille - ja lohtu meille miljardille englantia toisena kielenä puhuvalle: ‘Hei, mäkin olen käynyt tämän läpi!’” kertoo elokuvan toinen ohjaaja Ilkka Hynninen.

ISMO – Maailman hauskin ulkopuolinen saa ensi-iltansa Suomessa 1. marraskuuta 2024.

Elokuvan tuottaa ICS Nordic Oy ja ohjaajat ovat Ilkka Hynninen ja Saku Pollari.

Elokuvan levittää ja markkinoi SF Studios, joka on levittänyt mm. elokuvat Juice, Vesku, Selänne ja JVG: Vuodet ollu tuulisii.

Katso teaser elokuvasta:  https://youtu.be/wlDbOKle54o

Pressikuvat:

ISMO – MAAILMAN HAUSKIN ULKOPUOLINEN

Ensi-ilta: 1.11.2024

Pääosa: Ismo Leikola

Ohjaajat: Ilkka Hynninen, Saku Pollari

Käsikirjoittajat: Riku Suokas, Johanna Tohni ja Ismo Leikola

Tuottaja: Erna Aalto

Vastaava tuottajat: Ilkka Hynninen, Ilkka Rahkonen, Jarkko Hentula

Tuotanto: ICS Nordic

Levitys ja markkinointi: SF Studios

Lisätietoja:
Tiedotus:
Katja Toivanen
katja.toivanen@helsinkicalling.fi
040 701 1686

Markkinointi:
Julia Nykyri
julia.nykyri@sfstudios.fi
050 411 6116

ICS Nordic on elokuva- ja TV-alan konkarien Ilkka Hynnisen ja Ilkka Rahkosen vuonna 2022 perustama tuotantoyhtiö. Heidän lisäkseen yhtiössä osakkaina työskentelevät Erna Aalto operatiivisena johtajana sekä liiketoiminnoista vastaavat Jarkko Hentula (elokuvat), Petja Peltomaa (fiktiosarjat) sekä Katri Varjos (fakta ja viihde). ICS Nordic tuottaa yhdessä kotimaisten ja kansainvälisten kumppanien kanssa monipuolista ja korkealaatuista AV-sisältöä maailmanlaajuiselle yleisölle.

SF Studios
on ollut Pohjoismaiden johtava elokuvayhtiö sadan vuoden ajan. Sillä on pääkonttori Tukholmassa ja tytäryhtiöt Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. SF Studios tuottaa viihdesisältöä valkokankaalle, televisioon ja tallennelevitykseen. Lisäksi se on johtava pohjoismaisen ja ulkomaisen elokuvan levitysyhtiö Pohjoismaiden markkinoilla. Liiketoiminta-alueita ovat pohjoismainen tuotanto sekä pohjoismaiset ja kansainväliset yhteistuotannot, elokuvateatteri- ja Home Entertainment -levitys, kansainvälinen myynti ja digitaaliset suoratoistopalvelut.
www.sfstudios.fi